Ekonomi

Çin, dış ticaret açığını azaltmak için ihracatçılardan uzaklaşıyor

İZMİR (İGFA) –Türkiye’nin 2022 yılında 254 milyar dolarlık ihracata karşılık 363 milyar dolar ithalat yaptığını hatırlatan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, 109 milyar dolarlık dış ticaret açığımızın 38 milyar dolarının Çin’den kaynaklandığını kaydetti.

Ege İhracatçı Birlikleri olarak 4 yıldır Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu üstlendiklerini belirten Eskinazi, “Çin, 2022 verilerine göre 3,6 trilyon dolarlık ihracatla dünyada birinci sırada yer almasına rağmen, 2,7 trilyon dolarlık ithalatla dünyanın en büyük ithalatçısıdır.” Bunu yapan ikinci ülke oldu. Çin ile ticaretimizin karşılıklı ve sağlıklı bir şekilde büyümesini diliyoruz. Ticaret Bakanlığımızın 2022 yılında hayata geçirdiği “Uzak Ülkeler Eylem Planı”, yıllık 20 milyar dolar ihracat yaptığımız 18 ülkeye ihracatımızı 80 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. Çin de bu ülkelerden biri. Bu hedefler çerçevesinde Çin’e 3 milyar dolar seviyesindeki ihracatımızı 4 katına çıkararak 12 milyar dolara çıkarmak istiyoruz” dedi.

2019 YILINDAN BU YANA ÇİN PAZARINA ODAKLANDIK

Ege İhracatçı Birlikleri olarak uzun yıllardır Çin’e odaklandıklarını ifade eden Eskinazi, 2019 yılından itibaren Çin’in ciddi anlamda radarlarına girdiğini ve “Çin’den alırsan” sloganıyla 2019 yılında Çin pazarındaki çalışmalarımızı sürdürdüklerini ifade etti. çok uzak değil, Çin’e satış yapmak da çok uzak değil.” Biz başladık. “Ege İhracatçı Birlikleri olarak 2019 yılını “Çin Yılı” ilan ettik. Derneğimiz bünyesinde bir ‘Çin Takımı’ kurduk. Bu ekip zamanının çoğunu Çin’de geçiriyor. İhracatçılarımızı Çin pazarının sunduğu fırsatlar hakkında bilgilendirmek ve onları Çin e-ticaret platformlarıyla tanıştırmak amacıyla “Hedef Pazar: Çin” seminerleri düzenledik. Kasım 2022’de üyelerimize Çin Mini MBA Sertifika Programı düzenledik. İhracatçılarımızı Çinli ithalatçılarla buluşturmak için alım heyetleri düzenledik. ICBC Türkiye Bankası ile Mutabakat Zaptı imzaladık. Yerel para birimlerinde ikili ilişkilerimizi geliştirecek platformlar geliştirmeye çalışıyoruz. Wechat hesapları oluşturduk. Bölgemizin çalışmalarının Çin’in tanınmış e-ticaret platformlarında da tanıtılması için çalışıyoruz” dedi.

Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları, CIIE’nin dünyanın en büyük ithalat fuarı olma özelliğinin yanı sıra Asya Pasifik bölgesinde de birçok yabancı katılımcının ilgi odağı olduğunu belirtti. Çin’in en prestijli fuarı. Sendika Lideri Mehmet Ali Işık, söz konusu fuara firmalarımızın katılımının genel olarak Türk marka imajımızın güçlendirilmesi açısından büyük önem taşıdığını, ikili iş görüşmelerinin yoğun ve verimli gerçekleştirileceğini, hem dış ticaret açığımızın olumlu yönde çevrilmesi hem de dış ticaret açığımızın kapatılması açısından büyük önem taşıdığını söyledi. Çin ülkemizin lehine.

Çinli Influencerlar Türkiye Standını Ziyaret Edecek

Sosyal medyanın tüketici tercihlerinde belirleyici bir faktör haline gelmesi, pazarlama alanında da influencerlarla aktif işbirliklerini de beraberinde getiriyor. Ege İhracatçı Birlikleri, 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda Çinlilerin sevdiği, takipçisi yüksek influencerların Türkiye standından canlı yayınlar düzenleyecek. Bu sayede Çinli tüketicilerle daha fazla etkileşim kurulması amaçlanıyor.

Ayrıca fuar sırasında Ege İhracatçı Birlikleri’nin Çin iş dünyasının önde gelen dernek ve odaları ile toplantılar yapması ve iş birliği protokolleri imzalaması bekleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu